Bølgen & Moi

En målrettet restaurant

Utfordring

Konkurransen blant restaurantene på Aker Brygge og Tjuvholmen var stor. Bølgen & Moi Tjuvholmen ønsket seg flere lunsjgjester til restauranten. Så hvordan kunne de få sultne forretningsfolk til å velge akkurat dem i en travel hverdag?

Dekket bord i restaurant. Foto.
Bilder tatt av Aktiv i Oslo

Løsning

Bølgen & Moi Tjuvholmen ønsket å annonsere gjennom Facebook for å nå ut til sine lunsjgjester. Først definerte vi målgruppen slik at annonseringen skulle nå ønskede resultater. Vi visste noe om lunsj-målgruppen på Aker Brygge og Tjuvholmen. Blant annet at de gjerne bestemte seg kort tid i forveien for hvor de ønsket å spise, og de booket sjelden bord på forhånd. Lunsjpausen var knapp, de måtte derfor være i gå-avstand til restauranten. De hadde kort tid til å spise og ønsket god mat raskt på bordet. Målgruppen var også opptatt av interiør og en trendy atmosfære.

Med Facebook-annonsering målrettet vi mot de som befant seg innenfor 1 km radius av restauranten – i akkurat det tidsrommet hvor målgruppen med sikkerhet kunne være sulten. Budskapet gikk direkte på lunsjtilbudet og rask servering. Vi brukte bilder av lekker mat og innbydende interiør for å trekke gjestene til restauranten. Innlegget hadde en tydelig call-to-action hvor vi oppfordret målgruppen til å invitere med seg kollegaer på en hyggelig lunsj.

Mobil med Facebook innlegg. Foto.
Gjester på restaurant. Foto.
Bilder tatt av Aktiv i Oslo

Resultat

Drop-in gjester fylte restauranten fra første dag med annonsering. Og det fortsatte i hele annonseperioden. Annonsebudsjettene var lave – Bølgen & Moi brukte ca. 100-200 kr pr. dag i perioden, men fikk to til tre ganger så mange drop-in gjester enn vanlig. Vel anvendte annonsebudsjetter, og noe Bølgen & Moi vil fortsette med på jevnlig basis.

Daglig leder, Bølgen & Moi

Servitører i restaurant. Foto.
Bilder tatt av Aktiv i Oslo