Glogerfestspillene

Helhetlig design og brukervennlighet øker billettsalget

Utfordring

I 2017 lagde Godt Sagt en ny visuell identitet for Glogerfestspillene. Sammen utarbeidet vi en komplett strategi og designprofil. Målet var å nå ut til en bredere og yngre målgruppe, samt å få flere til å kjøpe billetter.

I 2018 ble prosjektet å få nettsiden til å samsvare med resten av identiteten.

Løsning

Med utgangspunkt i strategien vi utarbeidet i 2017 lagde vi en plan for å gjøre nettsiden mer brukervennlig, både for besøkende og for de som oppdaterer nettsiden til Glogerfestspillene. Vi ønsket å gjøre sidens innhold mer tilgjengelig – tidligere var mye av innholdet godt skjult og vanskelig å finne frem til. Samtidig tok vi selvfølgelig med oss det nye, moderne uttrykket fra arbeidet med Glogerfestspillenes nye profil. Sist men ikke minst ønsket vi å synliggjøre Glogerfestspillenes samarbeidspartnere, og å søkemotoroptimalisere innholdet.

Vi er veldig stolte over våre nye nettsider. Glogerfestspillenes identitet, som vi fikk produsert hos Godt Sagt i 2017, kommer til sin rett og vi har fått et helhetlig uttrykk. Verktøyet er for oss en drøm. Enkelt, intuitivt og brukervennlig

Margit Åsarmoen, daglig leder i Glogerfestspillene

Forside.Glogerfestspillene

Resultat

Målet med nye nettsider, foruten å implementere ny profil, var å sette fokus på arrangementene samt å forenkle kjøp av billetter. Løsningen er satt opp i WordPress på en måte slik kunden enkelt kan administrere alt selv.

Så flott dere har lagt til oversikten med konsertene - det var virkelig enkelt å kjøpe billetter og se hva som skjer de aktuelle dagene. Måtte bare skryte!

Tilbakemelding fra kunde