NRC Group

Grønn infrastruktur, grønn identitet

Utfordring

NRC Group er Nordens ledende entreprenør innen banerelatert infrastruktur med over 2000 fagfolk fordelt på Norge, Finland og Sverige. I februar 2020 kunngjorde NRC Group sin nye strategi og ønsket i den forbindelse å oppdatere sin visuelle profil, i tillegg til å utvikle et gjennomgående fotokonsept for selskapet. De ønsket også filmer som skulle presentere den nye strategien og være med på å rekruttere nye ansatte. Dette skulle være i tråd med NRC Groups strategi om det å være ledende innen bærekraftig infrastruktur.

NRC Group. Logo.
Utlistede ikoner. Ikoner.
Ansatt i NRC Group på arbeidsområde. Foto.

Løsning

Godt Sagt fasiliterte en workshop sammen med NRC Group for å kartlegge behov og ønsker for den visuelle identiteten. Med utgangspunkt i NRC Groups logo utarbeidet vi en ny fargepalett som var i tråd med selskapets visjoner, verdier og i sammenheng med det nye fotokonseptet. Vi jobbet også frem ikoner som skulle fungere godt på nettsiden nrcgroup.com.

Vi fikk også i oppdrag å definere og skape et nytt fotokonsept for selskapet. Fotokonseptet skulle gjenspeile NRC Groups identitet, med spesielt fokus på verdiene gründersjel, troverdig og omtenksom. Fotostilen skal gi det etterlatte inntrykket av et selskap som er opptatt av bærekraft og morgendagens infrastruktur.

I tillegg til fotokonsept og oppdatering av visuell identitet utviklet vi sammen med NRC Group tre filmer som presenterer selskapets nye strategi, i tillegg til å bidra i rekrutteringen av nye ansatte.

    «Vi er veldig stolte av vår nye visuelle identitet som understreker hvem vi er, og retningen selskapet vårt skal ta videre. Det har vært et godt samarbeid hele veien, og Godt sagt har virkelig forstått selskapet, vår visjon og behov.»
    – Camilla Østnæs Olsen, Markeds- og kommunikasjonsansvarlig i NRC Norge
Mockup av banner. Illustrasjon.
Rekvisitta. Illustrasjon.
Handlenett. Foto.
Mockup av NRC Groups logo på totebag. Illustrasjon.

Resultat

Visuelt har vi jobbet frem en løsning som reflektrerer NRC Groups fokus på bærekraft og fremtidens infrastruktur. Den oppdaterte identiteten, fotokonseptet og filmene spiller godt sammen og skaper et helhetlig inntrykk av NRC Group som selskap.

Ansatt i NRC Group på arbeidsområde. Foto.
To ansatte i NRC Group på arbeidsområde. Foto.