Rørgrossisten

VVS-selskapet med de digitale ambisjonene

Utfordring

Rørgrossisten er et VVS-selskap i Drammen med lang erfaring og fagkunnskap. De ønsket å tilby forbrukerne kvalitetsprodukter og førsteklasses service på nett, men med en gammel og utdatert nettbutikkløsning var kjøpsprosessen noe utfordrende å gjennomføre. I tillegg manglet de en tydelig profil som kommuniserte selskapet på en helhetlig måte på nett.

Logo for Rørgrossisten. Logo.
Logo for Rørgrossisten. Logo.
Laptop med skjermbilde av rorgrossisten.no. Foto.

Løsning

Rørgrossisten ønsket en bedre netthandelsløsning som var brukerorientert og gjorde handelen enkel. Nettbutikken skulle også hjelpe og inspirere kundene i valg av produkter, den skulle skape en totalopplevelse for kunder som ønsket å fornye hjemmet. I tillegg ønsket de et bedre system for håndtering av ordrer, for å gjøre arbeidet med bestillinger enklere for de ansatte. Rørgrossisten hadde også behov for en tydeligere identitet som skulle gjenspeile bransjen de hørte til.

Vi jobbet frem en visuell identitet som styrker Rørgrossisten som merkevare. Den skulle fungere godt i nettbutikken, så vel som på kampanje- og tilbudsmateriell i digitale kanaler. Med en profilmanual i bunn kan Rørgrossistens markedsavdeling selv utarbeide nødvendig materiell når de trenger det.

For nettbutikken gjennomførte vi en grundig kartlegging av struktur og prioritering av innhold. På den måten forbedret vi brukeropplevelsen og kjøpsprosessen. Vi jobbet med interaksjonsdesign, visuelt design og teknisk utvikling foran og bak i løsningen.

En viktig forutsetning for løsningen var å kunne tilby et stort utvalg av produkter til en betydelig mengde besøkende. Vi valgte derfor Magento 2 Community, den beste løsningen for store e-handelsløsninger. Vi har også programmert integrasjon mot Cordel, kundens ERP-system, for å gjøre nettbutikkens drift enklere og automatisere behandlingsprosessen av ordre.

Nettbutikken har fått et friskt og moderne utseende som ved hjelp av et tydelig design og god innholdsstruktur gjør kjøpsprosessen enklere for kunden.

Profilfarger for Rørgrossisten. Illustrasjon.
VVS-ikoner for Rørgrossisten. Illustrasjon.
Laptop med skjermbilde av produktside på rorgrossisten.no. Foto.

Resultat

Sammen med Rørgrossisten har vi utviklet en nettbutikk som gir brukeren en helhetlig og strømlinjeformet kjøpsopplevelse, men som også gir rom for skalering. Rorgrossisten.no selger ikke bare VVS-produkter fra kjente merkevarer, de fungerer også som en hjelpende hånd for deg som skal pusse opp boligen.

I dag er Godt Sagt ansvarlig for Rørgrossistens Google-annonsering og løpende drift og annonsering i sosiale medier, hvor vi følger med og optimaliserer innsatsen etter markedet for å skape vekst. Vi jobber også kontinuerlig med nye funksjoner for å optimalisere brukeropplevelsen og driften av nettbutikken. Siden lansering i februar 2020 har Rørgrossisten pr. juli 2020 hatt en økning i antall ordrer på hele 74 % sammenlignet med samme periode i 2019.

Mobil med skjermbilde av rorgrossisten.no. Foto.
Mobil med skjermbilde av rorgrossisten.no. Foto.
Eksempel på kontorrekvisita for Rørgrossisten. Foto.