CUTCAB

Suksess med nytt drop in-konsept

Utfordring

Josefsson Frisør har i lengre tid tilbudt drop in for menn i tre av sine fem salonger, men nå ønsket de også å tilby en løsning for damer som ønsket en rask klipp. Dette la grunnlaget for en idé om et helt nytt drop in-konsept, hvor målet er å levere kvalitet og service, men samtidig spare kunden for både tid og penger.

CutCab. Logo.

Løsning

Gjennom en strategisk prosess definerte vi hvem kunden ønsket å være, og hvilke mål de ønsket å nå. For dem var det viktig at kundene deres skulle spare tid og penger, men pris og effektivitet skulle ikke gå på bekostning av kvalitet og service.

Konseptet skulle gå ut på at kunden kunne velge behandling fra en definert klippmeny med fastsatte priser, og klippen skulle ta mellom 25 til 45 minutter, avhengig av type behandling kunden valgte fra menyen. Slik skulle det være enkelt for folk å droppe innom, uten å måtte bestille time på forhånd.

Vi designet en moderne og ungdommelig profil med tilhørende nettside som underbygger salongens konsept. I tillegg bruker vi sosiale medier som primære kommunikasjonskanaler ut til kunden, med vekt på Instagram og Facebook samt Stories i begge kanaler.

Profilelementer for frisørsalong. Foto.
Mockup av frisørsalongs nettside. Illustrasjon.
Mockup av Facebook- og Instagram profil. Illustrasjon.

Resultat

Resultatet ble drop in-salongen CutCab – en drop in-salong for dame og herre med faste priser på klipp. Før, under og etter åpning brukte vi i all hovedsak sosiale medier for å gjøre folk oppmerksomme på den nye salongen. Dette resulterte i en åpningsfest hvor folk stod i kø for å få seg en klipp.

Med en helhetlig profil, ny nettside og strategisk bruk av sosiale medier, har CutCab på kort tid fått god kjennskap lokalt.

Profil i bruk på kaffekopp, visitkort og rollup. Illustrasjon.
Tre eksempler på innlegg i sosiale medier. Illustrasjon.