Trykk enter for å søke

Instagram stories tips og triks

6 tips til hvordan du kan bruke Instagram Stories for din bedrift

Målbar markedsføring

Bruker bedriften din Stories på Instagram? Instagram Stories gir deg unike muligheter til å komme i kontakt med følgerne dine på en mer personlig måte. Vi gir deg seks nyttige tips til hvordan dine Instagram Stories kan bli mer interessante, og ikke minst, engasjerende for følgerne dine!

1. Bruk hashtags og geotags

Bruker du hashtag og/eller geotags i Instagram Stories vil historien din dukke opp når folk søker på hashtaggen eller sjekker ut stedet du har tagget historien med. På denne måten gjør du deg synlig for folk som ikke følger deg, men som kanskje har interesse av den type innhold du poster. Slik kan du få flere følgere på profilen din.

2. Engasjer følgerne med poll stickers i Instagram Stories

Poll stickers er svært nyttig om du ønsker at følgerne dine skal komme med sine meninger om et produkt eller en tjeneste du leverer. Her kan du starte en avstemning som gir følgerne dine mulighet til å stemme på et av to svar. I tillegg kan du velge hva det skal stå skrevet i feltene på avstemningen. Dette gjør at du tilegner deg verdifull innsikt i hva følgerne dine liker best med det innholdet du publiserer i historien.

3. Bruk Instagram Stories til å telle ned til en hendelse

Med nedtelling i Instagram Stories kan du gjøre følgerne dine oppmerksomme på en spesiell hendelse som finner sted til en bestemt tid. Skal du for eksempel starte et salg eller holde et kurs på et spesielt tidspunkt, er nedtellingen smart å bruke for å skape oppmerksomhet. Følgerne kan også velge å få en påminnelse når nedtellingen er ferdig, slik at de igjen blir oppmerksomme på hendelsen du ønsker å promotere.

4. Still et spørsmål

Med Instagram Stories spørsmålsfunksjon kan du gi følgerne dine mulighet til å stille deg spørsmål. Slik kan du få vite hva følgerne dine lurer på angående de produkter eller tjenester du tilbyr. I tillegg får du en forståelse av hva følgerne dine interesserer seg i, som igjen kan være nyttig videre i innholdsplanleggingen.

5. La følgerne dine handle direkte i Instagram Stories

Selger du varer i en nettbutikk har du muligheten til å ta i bruk Instagram Shopping i Stories. Instagram Shopping gir deg muligheten til å sette en tag på produktet du promoterer. Deretter kan følgerne dine klikke på taggen og komme direkte til produktet du har sendt ut i Instagram Stories. Ønsker du å ta i bruk Instagram Shopping-funksjonen? Dette krever at din bedrift selger fysiske varer og har opprettet en produktkatalog i Facebooks Business Manager.

6. Lagre dine Instagram Stories i Highlights

Noen ganger ønsker du kanskje å lagre Instagram Stories som inneholder viktig informasjon om din bedrift. Da er det nyttig for deg å bruke Instagrams Highlight-funksjon. Highlights er de sirklene som ligger under bioen i Instagram-profilen din. Med highlights kan du lagre Stories som høydepunkter i din Instagram-profil, og på denne måten kan du ha Stories synlige i profilen din så lenge du bare vil.

Ble du trigga?

La oss ta en prat