Interaksjonsdesign & UX

En god brukeropplevelse er essensielt for gode resultater og våre erfarne interaksjonsdesignere sikrer dette gjennom grundig utforming av grafiske grensesnitt for nettsteder og applikasjoner.
Interaksjonsdesign er et fag der hensikten er å muliggjøre en best mulig brukeropplevelse, som direkte påvirker muligheten for å skape gode resultater

Interaksjonsdesignet er kritisk for et godt resultat

Interaksjonsdesign er et fag der hensikten er å muliggjøre en best mulig brukeropplevelse, også kalt UX blant fagfolk. Denne brukeropplevelsen er en av de viktigste suksessfaktorene for å skape resultater på nett. I Godt Sagt legger vi derfor mye vekt på denne fasen i våre prosjekter.

Vi har både interaksjonsdesignere med kompetanse på grafisk design, og designere med kompetanse på interaksjonsdesign

Bred design kompetanse

Interaksjonsdesign er tett knyttet til utforming av grafiske grensesnitt. Derfor har vi både interaksjonsdesignere med kompetanse på grafisk design, og designere med kompetanse på interaksjonsdesign.

Leveranser fra en interaksjonsdesigner er oftest flytskjemaer, eller wireframes som det kalles, som viser brukernes interaksjon og handlinger for løsningen som utvikles

Interaksjonsdesigneren er sentral i ethvert utviklingsprosjekt

I våre prosjekter har interaksjonsdesigneren ansvaret for brukeropplevelsen alene eller som en del av en større prosjektgruppe. Leveranser fra en interaksjonsdesigner er oftest flytskjemaer, eller wireframes som det kalles, som viser brukernes interaksjon og handlinger for løsningen som utvikles. Det kan også være konseptuelle skisser som illustrerer skisser på et overordnet nivå eller detaljerte skisser av spesifikke elementer i brukeropplevelsen.

Interaksjonsdesign og tjenestedesign går hånd i hånd

Interaksjonsdesign og tjenestedesign går hånd i hånd

Vi jobber også med innovasjonsprosesser der målet er å levere helhetlige og meningsfylte brukeropplevelser som ikke omhandler hjemmesider eller nettbutikker. Tjenestedesign er en fagretning som da kommer inn og som omhandler prosesser og metodikker for å sette kunden i sentrum i en større kontekst i eksempelvis produktutvikling eller arbeid med en startup virksomhet.

Prosessene er knyttet til Design Thinking tankesettet

Hypotesetesting med prototyper gir høy verdi

I slike prosesser der tjenestedesignerne våre utformer nye tjenester, fokuseres det på å forstå problemet og teste hypoteser. Da lager vi ofte prototyper som brukes til test av kundene som er involvert. Prosessene er knyttet til Design Thinking tankesettet og gjennomføres gjerne i form av såkalte sprinter. Hos oss er dette tett knyttet opp til CX og kundeopplevelse.

«Samarbeidet har fungert veldig bra. Alle var enige om retning og visste hvor vi skulle, og prosjektet hadde god progresjon og framdrift.»

Prosjektleder, Mester Grønn

Få hjelp til interaksjonsdesign og UX

Før neste arbeidsdag er omme, hører du fra oss for en uforpliktende samtale om dine utfordringer eller ønsker